See pisut krüptiline pealkiri tähistab ajakirja MOOD uuenduskuuri, mis lugejate jaoks suure üllatusena septembrinumbriga välja kuulutati. Välja on vahetatud kogu toimetus, lihvitud natuke kujundust ja rubriike juurde tekitatud. Olen ikka aeg-ajalt selle ajakirja tegemistel silma peal hoidnud (kuigi tõsi, viimasel ajal jätsin numbrid pigem ostmata), seega läksin suure huviga poodi “uuenenud” ajakirja järele, kus lubati rohkem sisu, rohkem teemasid ja kõvemat ajakirjandust. 
Mis ma leidsin? Moeajakirjana alustanud MOOD on saanud täiesti tavaliseks naisteajakirjaks, milles moeleheküljed on pigem moe pärast (pardon the pun) sisse pandud ja põhirõhk on mingil müstilisel elustiilil. Laisa lugejana ei viitsinud ma varemgi kogu ajakirja läbi lugeda, aga staaristiili, mees moes rubriigi ja ajalooküljed lugesin igatahes – need keskendusid moele kuidagi teise nurga alt, põnevalt, inspireerivalt. Ei tasu unustada ka tänavastiili rubriiki, mida ma tuttavaid otsides iga kuu poes lehitsesin. Kahjuks on mu lemmikrubriigid nüüd kadunud või asendunud pealiskaudsete lühiintervjuudega. Viimasel ajal olid ka eelmise MOODi pildiseeriad saanud eriti tugevaks, selliseks “nagu välismaal”, aga need noored ägedad tegijad löödi nüüd troonilt. 
Ajakirjandustudengina meeldib mulle analüüsida igasuguseid selliseid muutusi meediamaastikul ning kui ma olen juba ammu arvanud, et naisteajakirju, kus on 1-2 probleemlugu, kohustuslikud iluküljed (naiste ajakiri ikkagi ju), moeküljed ninh natuke reisimist ja sööki ka (et kõik ikka midagi lugemisväärset leiaks) on meil rohkem kui küll, siis üks õige moeajakiri on veel puudu. MOOD võiks olla täpselt selline ajakiri, mis analüüsib moetemaatikat, tutvub välismaiste ja kohalike tegijatega süvitsi, pakub inspireerivaid pildiseeriad, mille pilte scrapbooki kleepida, leiab ühise keele glämmielu ja Tallinna elu vahel – ühesõnaga pakub kõike, mida blogidest ei leia, sest tänapäeval konkureerivad ajakirjad ju eelkõige internetiga, kuid kahjuks või õnneks ei ole Eestis blogijatel veel selliseid võimalusi, et panna kokku ajakirjaartiklitega konkureerivaid postitusi. Julge lüke oleks ka esikaanele panna tuntud müüginäo asemel modell, pilt ajakirja moeseeriast, ning usaldada lugejaid, et nad ostavad kaane ka siis, kui seal ei ole kedagi, kes selle maha müüks. 
Võib ju vaielda, et ajakirjad võistlevad omavahel ning MOOD tegi end nüüd sisukaimaks naisteajakirjaks Eestis (kõik välismaised variandid nagu Cosmo ja Marie Claire on ju ammu hingusele läinud), aga minu arvates sulandus ta lihtsalt veel rohkem teistega samasse patta. Kes teab, ehk on meil aastakese pärast uus ajakiri Anne & Stiil & MOOD? Sest teemad ja ülesehitus on neil ju kõigil samad. 
Lõpuks tundub mulle, et ajakirja tegijad ei ole päris paika pannud, kes on nende lugeja. Toiduküljel arvustatakse uut Hiltoni hotelli restorani, kuhu igaüks vast sööma ei satu, disainikülgedelt leiab tooteid, mis maksavad mõne kuupalga. Samas oma ilurutiinist räägib Elina Born, ning ma kahtlen, kas neid Hiltoni-külastajad väga Borni meigikoti sisu või ta ise väga huvitab. Tätoveerimisteema sobib jällegi reisikülgedega Berliinist ja Riiast, aga kas need teemad kõnetavad ka neid, kellele on ajakirjas reklaamid suunatud (ehk siis pigem kallimad butiigikesed ja nišipoed). “Vana” mood ühendas minu arvates hästi eestlase rahakoti moemaailma glamuursema poolega ning ei üritanud olla miski, mis ta ei ole. 
Muidu uues ajakirjas meeldis mulle ka ikka miski. Nimelt fotolugu sünnitusfotograafist – käegakatsutavalt lähedal, aga uudne, esteetiliselt ilus vaadata ja põnev. 
Kes teist on varem olnud MOODi tellijad või innukad lugejad, kuidas te uue ajakirja vastu võtsite? 

8 thoughts on “MOOD vs mood

    1. Kusjuures ja, ma ei olnud selles 100% kindel, seepärast ei hakanud välja ka tooma. Aga see Fred Borni intervjuu oli küll suhteliselt… Sisutühi :(

  1. Mina just täna ostsin selle uue numbri endale.

    Esikaas ei näe üldse hea välja. Oli minu esimene mõte juba siis kui seda facebookist nägin.

    Sirvisin läbi ning huvitavamaid teemasid ka lugesin. Tõesti on selline naisteajakirja vaib. Mulle meeldis mahukas trendide ülevaade ning lugu ja kunstilised fotod sünnifotograafist. Viimasega tuli lausa pisarad silma, sest olen ju seda kõike ise läbi elanud.

    Aga üldiselt uuendused mulle meeldivad. Eelmine Mood oli natukene mugavaks juba muutunud. Ajakiri jäi ainult õhemaks.

    1. Trendiülevaadet saabki põhimõtteliselt teha ju ainult kaks korda aastas, huvitav, mis moesisu teistesse ajakirjanumbritesse jääb.
      Vana MOOD oli tõesti mugavustsooni kinni jäänud, aga uuendused läksid mu meelest vales suunas :D

  2. Täpselt minu mōtted. Minu tellisin MOODi, kuna see oli moevaldkonna ajakiri. Sel kuul aga jōudis minu postkasti elustiili ajakiri, mida ma ei ole soovinud.

    Kahju, et üks väheseid, et mitte öelda ainuke naisteajakiri, mida ma loen, ära lörtsi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *